Fastnade i glasburen



Under de första repetitionerna på plats i Düsseldorf inträffade i går Eric Saades mardröm inför Eurovision Song Contest.
Effekten med glasburen som ska sprängas i bitar fungerade inte - och sångaren blev fast i buren.
- Nu har vi fått en extra tid i morgon för att försäkra oss om att det ska fungera, säger Eric Saade.

Sveriges Eurovision Song Contest-representant Eric Saade, 20, landade i går i Düsseldorf som i år arrangerar tävlingen som tv-sänds i SVT nästa vecka.
Redan första dagen på plats i Eurovision-land var det i går dags för repetitioner på den gigantiska scenen - men för Sverige gick allt långt ifrån som det skulle. Pyroteknikerna som arbetar med att spränga Eric Saades omtalade glasbur var inte säkra på hur de skulle göra - och misslyckades helt.
- När det skulle smälla så smällde det helt enkelt inte, och jag kom inte ut ur buren. Jag fick krångla mig ut en annan väg, säger Eric Saade.
Vad var anledningen till att det inte fungerade?
- De sa att "vi använde nog för lite krut" och då sa jag: "Då får ni dubbla det!" Nu har vi fått en extra tid att repai morgon för att försäkra oss om att det fungerar. Det var första repet för pyroteknikerna också, så det ska nog lösa sig nu.
I övrigt, är du frisk och kry inför de kommande viktiga dagarna?
- Ja, men det är klart att både rösten och kroppen kommer att bli sliten, och det kommer jag ju att få tänka på under den här tiden. I dag sjöng jag i princip bara på två av fem genomsjungningar. Jag tycker att det som är viktigt är att kunna ge allt när det väl gäller. Då löser man det så här när det är så många dagar kvar

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0