Det är bara början



Eric Saade kan ha fått sitt internationella genombrott igår. Med ''Popular'' och en tredjeplats i Eurovision visade han upp sig från sin bästa sida för Europa, och nu väntar bland annat skivsläpp och turné. Det betyder också att det inte blir någon mer melodifestival eller Eurovision för manspojken från Kattarp.

Efter tredjeplatsen i Eurovision hoppas Eric Saade kunna slå igenom internationellt. Han menar att gårdagens succé bara var början på en internationell och förhoppningsvis lång karriär.

– Detta är början på något stort som jag kommer att påbörja nu, säger han till Poplight.

Det blir således ingen mer Melodifestival eller Eurovision för flickidolen. Att komma tillbaka till tävlingen menar Eric känns mycket avlägset.

– Nej. Speciellt inte Melodifestivalen. Visst, kanske är jag tillbaka om femton år med käpp, men redan från början har jag sett Melodifestivalen och Eurovision som ett kapitel i min karriär. Det är en lite sjuk grej att börja med, att komma trea i Eurovision.

Nu ligger fullt fokus på musiken och det nya albumet.

– Tanken är att jag ska gå vidare, släppa fler plattor och utveckla min musik. Då tänker jag mer på det konstnärskapet. Det har man tid att göra när man inte är med i en sådan här cirkus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0