- Jag hade kunnat vara rik



Sveriges manboy har blivit väldigt populär.

Och pengarna rullar in – men lika snabbt ut igen.

– Jag hade kunnat vara rik, men jag lägger alla pengar på show, säger Eric Saade.

Han är bara i startgroparna för sommarens omfattande turné.

Vid varje hållplats i landet ger Eric Saade, 20, en explosiv show med liveband, fyra dansare och gigantiska led-skärmar.

Men smakar det så kostar det.

– Hade jag satsat på enklare popshower hade jag varit rik nu, men jag lägger alla pengar på show. I stället för att ta gaget själv lägger jag pengarna på mina liveframträdanden.

På frågan om hur mycket han tjänar svarar sångaren att han ”har så han klarar sig”.

– Jag lever på musiken, men jag är absolut inte rik. Jag sa det redan för ett år sedan att det spelar ingen roll hur mycket jag tjänar, jag vill bara att allt ska vara skitbra och att fansen ska få se en ny nivå. Allt med mig ska vara stort, det är det jag älskar.

Stack i privatjet

I dag premiärvisar Nöjesbladet Eric Saades video ”Hearts in the air” exklusivt på webben.

Låten är ett samarbete med artisten J-son.

– Det är rätt oväntat att vi jobbar ihop eftersom vi håller med två helt olika saker, han är en underground hiphopare/rappare och jag är kommersiell popartist. Men vi klickade direkt och det slutade med att vi nästan är bästa vänner nu.

Videon börjar med att en tjej säger åt Saade och J-son att skaffa sig riktiga jobb.

– Då blir vi förbannade och drar i väg med ett privat jetplan. Den handlar om att sätta hjärtat först, sätter man hjärtat före hjärnan kan man ta sig dit man vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0